dumma skrivbord


Min pojkvän hade med sin stationära dator, och jag hade inget skrivbord här hemma hos mamma eftersom det står i min lägenhet 2 h härifrån. Så gissa vad han gör? Vi hade ett skitskrivbord stående nere i källaren, och det släpar han upp till mitt rum (med hjälp från my little lillebrorsa). Ett mögligt skrivbord som säkert kryllar av massa bakterier och äckliga insekter och vad vet jag! Jag vill inte ha det på mitt rum - hade jag vetat att det såg ut sådär då hade jag aldrig berättat att vi hade ett skrivbord i källarenn.

På något sätt inbillar jag mig att jag kanske blir sjuk om det står här, för att det ser så skruttigt, smutsigt mögligt och äckligt ut. Jag vill knappt nudda det i alla fall - för i bakhuvudet spökar tanken "tänk om jag då skulle få i mig möglet och bli matförgiftad, spy". Med min logiska hjärnhalva kan jag avfärda den tanken snabbt, och det är ingenting jag egentligen tror på skulle hända, men känslorna som styr och ställer i mig har annat att säga till om saken. Därför sitter jag nu med en rynka, eller många, i pannan och stirrar på det dumma skrivbordet som får mig att känna mig såhär illa till mods.
Tror ni min pojkvän förstår när jag resonerar såhär? Nej, såklart inte, för hans hjärna är alldeles för logisk för det. Och ja, det är jobbigt att han inte förstår.

 

 

Blä

 


Kommentarer
Postat av: Sannalitens.blogg.se

Svar: Jaha okej, stackars dig :) Ska du göra någonting roligt i helgen då? :)



Kram Sannaliten

2011-01-07 @ 15:34:56
URL: http://sannalitens.blogg.se/
Postat av: Rebeckah

SV: Ja, absolut. De känns jättebra att ha fått hjälp med de åtminstone. MEN jag hade magkatarr i somras och nu är den tillbaks igen och jag har fått det otäcka symtomet - illamående. Så man blir ju jätterädd och panikartad när man mår illa! :(

2011-01-07 @ 16:42:45
URL: http://sosrebeckah.blogg.se/
Postat av: Matilda

Blir det lättare att tänka logiskt när du märker att din pojkvän inte blivit sjuk av att ta på det? Skulle det göra dina rädslor mindre?

2011-01-08 @ 10:23:27
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0