Tio saker ni inte visste om mig


Ja rubriken säger väl sig självt. Tänkte att ni som läser min blogg kanske vill veta lite om vem filuren bakom skärmen är. För jag är faktiskt inte bara en synonym för spyfobiker eller panikattacksmänniska även om det är någonting som alltid varit en del av mitt liv, tyvärr. Men det betyder inte att jag inte gjort skumma, roliga, knäppa grejer och samtidigt varit precis som vem som helst... eeeller, var jag vem som helst? ;) Läs på egen risk och döm själva.
Varning, ni kanske får en helt annan bild av mig efter det här ;D Just kidding.



1. Jag bränner alltid tungan när jag har lagat mat eftersom jag är så ivrig på att smaka på den (se om den duger). Precis nyss brände jag tungan för att jag smakade på kladdkakan direkt efter att jag tagit ut den ur ugnen. Att jag aldrig lär mig haha.

2. Jag har haft en kort liten "modellkariär", gick vidare till delfinalen av Supermodel of the world (vilket var en boost för mitt dåliga självförtroende. Innan dess trodde jag att jag var skitful). Sen blev jag även uppraggad av en elite model snubbe när jag gick från skolan och blev senare medlem i en agentur. Tyvärr tog det hela slut eftersom min hy inte var på topp (idag vet jag att det var mitt atopiska eksem som satte käppar i hjulen) och jag i samma veva flyttade till en internatskola.

3. När jag var liten så kröp jag inte för att ta mig fram utan hasade på rumpan. Och enligt mamma så var jag en väldigt glad bebis som nästan alltid vaknade med ett leende på läpparna, pigg och nyfiken på livet (så jag vet att det finns inom mig, jag ska bara hitta tillbaks dit igen).

4. Jag var världens Harry Potter fans när jag var liten och var medlem på sidan Hogwarts.nu (den sidan var min räddning när jag mådde skit för bland annat skolan, kompisarna, och min fobi. Det var också tack vare den sidan som jag började skriva dikter - det var en plats jag skrev av mig på). Har tre små miniatyrdockor av Ron, Harry och Hermione hemma haha :)

5. När jag gick i fyran(?) så trodde jag att min pappa hade skrivit låten "ta mig till havet", detta var jag bombsäker på och blev väldigt irriterad då min kompis påstod att jag ljög. Sanningen var att han hade skrivit om texten så att den passade in i ett annat sammanhang haha, men jag trodde att det var Peter Lundblad (om det nu var han som skrev den) som hade skrivit om pappas text så därför var jag skitsur på honom för att han snott pappas låt och blivit berömd för den.

6. Min första dejt var då jag gick i trean/fyran (mellanstadiet). Vi gick och såg på järnjätten på bio, gulligt tycker jag. Och kan ni tänka er, inte nog med att han bjöd mig på bion, han bjöd mig på godis också. Jag kände mig riktigt stor som var på en dejt.

7. Jag älskar att skriva och har vunnit en hyfsat stor novelltävling. Detta är en av milstolparna i mitt liv. Den känslan, när de ropade upp mitt namn, wow, den var underbar. Lycka. Dessutom var det en stor DÄR FICK DU åt min lärare som gett mig VG på novellen. Kan säga att jag typ aldrig fick VG på något jag skrev efter det... tänk att lärare påverkas så mycket av vad de tror om en (plötsligt blev jag rektorns lilla favorit och fick vara elevrådsordförande - vilket jag sa ja till för att jag tänkte att det var en bra grej att ha på CV:t i framtiden haha, för jag kan ju inte påstå att jag var en särskilt bra ordförande!).

8. Medan alla andra tjejer var kära i massa kändisar så var jag kär i en och samma kille i fyra år, under typ hela min högstadietid. Det värsta var att vi knappt kände varandra! Så, på sätt och vis kan man säga att det var en slags kändiskärlek det också.

9. Jag har hållit i riktiga arbetsintervjuer åt ett "företag" jag jobbade åt. Blev uppgraderad typ fyra steg inom loppet av en till två veckor och plötsligt satt jag där och skulle ha jobbintervjuer! Världen är upp och ner ibland, men wow vad det var en rolig erfarenhet. Att folk kom dit och var nervösa för att träffa... mig! Det roligaste var att jag hittade på en egen fråga som jag påstod avgjorde om de skulle få jobbet eller inte (de trodde på det! hahaha, jag satt och fick bita mig i kinden för att inte avslöja mitt lilla spratt - ni skulle sätt deras miner). Frågan löd "om du var på ett sjunkande skepp och det bara fanns en plats kvar i livbåten. Skulle du då tagit den platsen själv eller lämnat den till din pojkvän/flickvän?" Moahaha, jag är ond :)

10. Min första kyss var helt FAIL haha. Mest eftersom både min pappa och lillebrorsa såg oss och min och killens gemensamma kompis flinande halvlåg bredvid och stirrade på hela händelseförloppet. Dessutom kändes det som om jag hade en snigel i munnen som försökte kväva mig. Jag var helt förstörd efter det och kunde verkligen inte förstå varför folk tyckte om att kyssas! Kan tillägga att det förhållandet inte varade särskilt länge (fast det var inte pga kyssarna) och idag så förstår jag varför folk tycker om att kyssas ;)


Ja, där fick ni veta lite mer om mig! Hoppas det var intressant. Bye bye :)

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha, jag sitter och fnissar härborta! Vad skön du är! :)



Älskar beskrivningen av att ha en "snigel" in munnen, det är PRECIS så det känns att kyssa någon man inte är kär i (eller inte har superstor lust att kyssa) :P

2011-02-20 @ 18:42:36
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0