svettig men inte riktigt frisk



Wow! Vet ni vad jag har gjort (kanske går att lista ut med tanke på bilden hehe)? Jag har varit på ett friskis och svettis pass! Det var ett halvår sedan jag tränade (på grund av mitt atopiska eksem eftersom det blir extremt jobbigt, kliande och irriterat om man blir svettig). Har bara suttit still hela halvåret känns det som. Haha, det märktes idag, nu är jag helt mör i kroppen (underbart!!) och hjälp vad jag blev trött av passet. Helt otroligt vilken dålig kondition jag har fått. Visst kliade det en heel del när jag blev svettig (för det blev jag kan jag tala om), men inte i närheten av så mycket som i höstas. Det här gick åtminstone att stå ut med, och känslan av att äntligen röra på sig igen och känna sig "frisk" tog överhanden och gjorde det överkomligt.
Känns bra att ha gjort något nyttigt idag, och jag upptäckte hur mycket jag har saknat att röra på mig. Att sporta har alltid varit en stor del av mitt liv, fram tills att jag flyttade till en internatskola och började bli sjuk allt oftare så att jag inte kunde träna. Innan det hade jag tränat friidrott, sex dagar i veckan, ca 4 h varje dag (minst). Kanske var det därför jag tillslut fick mitt eksem och fobin blev värre? För att jag slutade röra på mig - det är ju trots allt väldigt viktigt för hälsan. Fast, det går inte bara att skylla på det, men jag tvivlar inte på att det var en av faktorerna bakom min försämrade hälsa.

Men återigen, wihoo, även om jag har ont i huvudet nu (ehe, nej nej nej, absolut inte vattenbrist mamma) så känns det väldigt bra! Musklerna är pumpade ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0