nejmen ser man på, förrädiska ull!


Jag hade fel! Tydligen så är det någonting som jag inte tål. Och än så länge så verkar det vara någonting som jag inte kommer lida allt för mycket av att var utan - phjuuh. Det lilla knepiga är bara att jag inte har en aaaaning om vad det här ämnet finns i för grejer.

Jag tål alltså inte Amerchol (lanolin). Säger mig ingenting.
De var så stressade när jag var på undersökningen att de bara konstaterade att det här tålde jag inte, stack ett papper i handen på mig och sa att frågor det hanns inte med, de fick jag spara tills på fredag. Och inte hittar man något vettigt på internet heller!

Såhär stod det i alla fall på pappret jag fick med mig:

Lanolin tillverkas av ull från får och kan också kallas adeps lanae, ullalkohol, ullvaxalkohol och kan finnas i skönhetsmedel, hårvårdsmedel, tvål och medicinska salvor.
Jahaaa?
Och om det inte står tydligt på förpackningarna, hur vet jag då vilka vanliga produkter jag ska hålla mig undan från? Önskar jag hade fått en lista med de vanligaste produkterna med lanolin i.

Ullalkohol alltså! Där ser man ;D Självklart var det den där lilla saken som satt fastklistrad en kilometer från alla andra grejer på ryggen, nr 31, som jag inte tålde :P Men jag är ganska säkert på att det inte är lanolin som har gjort att jag har eksemet, så vad är det mer som spökar då?

 


Kommentarer
Postat av: A Meths

Där ser man, får hoppas att du får mer info om det på fredag, har för mig att jag hört om det tidigare, t.ex. i salvor och sånt. Hoppas att det går lätt att fixa iallafall =)



Svar: jag orkade helt enkelt inte ta mig dit, för min migrän är inte att leka med, iallafall inte den attacken jag hade i morse, usch!



Och jag är bara glad att du tar till dig av det jag skriver och inte tror att det är massa trams =)

2011-02-07 @ 18:40:05
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: moa

Svar; Jag har också eksem! Eller, rättare sagt så har jag psoriasis, en hudsjukdom.



Så, smink är väldigt jobbigt för mig med. Eftersom min hud är torr, sprucken och sådär. Otroligt jobbigt är det.

2011-02-07 @ 18:40:57
URL: http://moathemoses.blogg.se/
Postat av: A Meths

Svar: kan mycket väl vara så att han behövde mat, eller bara inte orkade göra läxan;)



Ja det är bara att fråga på, tills du förstår!



Jag har medicin mot migrän, men den är så stark att hela jag blir konstig och det handlar om sekunder för att den ska fungera, imorse tog jag inte alls då det var försent så det var bara att sova fort det.

2011-02-07 @ 22:18:42
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: A Meths

Svar: kan mycket väl vara så att han behövde mat, eller bara inte orkade göra läxan;)



Ja det är bara att fråga på, tills du förstår!



Jag har medicin mot migrän, men den är så stark att hela jag blir konstig och det handlar om sekunder för att den ska fungera, imorse tog jag inte alls då det var försent så det var bara att sova fort det.

2011-02-07 @ 22:18:57
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Roligt att du är med i dagens trailer, vinnaren kommer upp senare idag. :)

2011-02-08 @ 08:14:45
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: Dina

sv: Tack så jättemycket för dina kommentarer, Alicia! Hoppas att du mår bättre snart:)

2011-02-08 @ 12:53:14
URL: http://funnylittlefrogs.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Ja, jag hatar verkligen sånna blåsor.

2011-02-08 @ 22:32:28
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0