En dikt gör dig glad i magen

 

Hahaha, hittade en tokig liten dikt jag skrev för tre år sedan! Var bara tvungen att dela med mig av den :P

 

En dikt om dagen

Gör dig glad i magen

Men om du läser två

Kanske du blir gladare ändå?

Läser du sen tre

Börjar du nog se

Att dikt nummer fyra

Får dig att yra

Och efter fem

Tänker du gå hem

Om du lyckas läsa sex

Mutar jag dig med ett kex

När du somnat efter sju

Väcker jag dig med ett bu

Efter kampen genom dikt åtta

Behövs en hel marinflotta

När du läst nio

Kan du läsa tio

Vad händer efter elva

Det får ni lista ut själva

För efter att ha lyckats läsa tolv

Så somnade jag på vårt kära golv…

 

 

Skriven av mig, januari 2008.

 

 


Kommentarer
Postat av: Josefine

Vilken rolig dikt! Vad duktig du är på att skriva :) Jag har jättesvårt för att rimma och sånt, är lite avundsjuk! Svar: Ja, det var ingen höjdare :( Ja, visst är det bra! Det bevisar att personalen bryr sig om hur vi elever mår :)Jag tror att vi två behöver en sådan där väckarklocka som flyger iväg så man måste gå upp för att stänga av den, har du hört talas om dem? Haha! För jag har i alla fall mobilen som alarm, vet inte vad du har? I alla fall, den kan man ju snooza så det är lätt att man gör det och somnar om, och somnar om igen osv.. :P Hur gammal är du föresten, om du vill säga? :)

2011-02-28 @ 20:51:21
URL: http://josseskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0