Att gråta är tortyr



Det är tortyr för mig att gråta.
Just nu gråter jag varannan sekund. Inte nog med att själva gråtandet i sig inte är särskilt kul och uppiggande, nej, det ska minsann vara riktigt plågsamt också. Dumma, dumma, dumma eksem säger jag bara! Det svider och kliar så jag blir smått tokig när mina salta tårar trillar ner.
Salt i sår är ingen hit.
Nu är mina kinder och ögon alldeles knallröda (inte vanligt gråt-röda utan verkligen eksem-svullet-kliande-röda). Eksemet blir bara värre och värre för varje gång jag gråter eftersom jag torkar bort tårarna (det sliter på huden) - men det måste jag ju göra, för annars svider det som in i sjutton och irriterar pga saltet. Det hela blir dessutom ännu en ond cirkel för att jag blir jag så ledsen när jag gråter (det svider ju, kliar, och jag orkar inte må såhär!) så att jag börjar gråta ännu mer. Skitbra, eller inte.

Hur får man stopp på allt det här gråtandet? Det går inte så länge allt känns skit I guess...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0