Vill försvinna

Jag är så trött, jag är så ledsen, jag vet inte vad jag ska ta mig till! Snart spricker jag, äts upp innifrån, av ångest, av smärta, frustration. Jag gråter och min själ skriker och skriker, snart får jag ont i öronen av det hjärtskärande skriet innifrån (jag vill skrika på riktigt, har massor med skrik som vill ut, men det trycks ner igen. Allt för att man ska "behärska sig"), och helst av allt vill jag bara försvinna från allt...
Jag orkar inte mer!!
Igår hade jag ett väldigt jobbigt samtal med min pojkvän, det lät som om han funderar på att göra slut. Vi har varit tillsammans i snart tre år. ALLT i mitt liv är kaos, vad gör man då? Jag vill bort bort bort.
Nästa vecka ska jag till sjukhuset fyra gånger. På fredag har jag en tenta som jag antagligen kommer kugga. När det händer trevliga grejer så innebär de nästan alltid något med mat, och alltid blir det något problem (äter inte gluten). Jag hatar min fobi som alltid plågar mig. Mitt eksem kliar så att jag river av huden och det blir blödande sår. Mitt hjärta går sönder av oro, tänk om han faktiskt gör slut. Ingen står ut med mig, jag är värdelös och misslyckad - den tanken fräter och gnager i mig och får mig att må skit. Jag är trött, fysiskt, psykiskt och på allt.
Kan man inte blunda bort verkligheten för ett tag?
Jag har försökt... det går inte, man får bara ont i huvudet och drömmer mardrömmar. Verkligheten fortsätter när man blundar, det går inte att fly från den. Jag faller och faller och faller, ingen tar emot, och snart orkar jag inte bry mig om ifall det gör ont att slå i marken. Jag brukar alltid hitta något sätt att bromsa fallet, kanske slå emot klippväggen lite grann, men sedan klättra upp igen, men nu rinner mer och mer av den kämpaglöden ur mig och jag blir rädd att jag ska sluta med att försöka stoppa fallet.

Kommentarer
Postat av: lite psycho

Usch vännen! Jag vet så väl hur du känner! Det enda jag kan trösta dig med är att jag vet att det går upp och ner. Just nu är det väldigt mycket ner, imorgon kan det istället vara väldigt mycket upp! Jag önskar dig iallafall en rejäl skjuts uppåt! Sover du ordentligt? Jag brukar må som sämst när jag inte fått sova dom timmar jag behöver. Hoppas killen bara är inne i en svacka och kommer till insikt om hur underbar du är snart! :) Min kille gjorde det samma förra året men kom snart krypande tillbaka. Vi kan vara jobbiga att leva med, men vi är faktiskt underbara på andra sätt också! ;) Stora kramar till dig!

2011-12-07 @ 17:31:18
URL: http://litepsycho.blogg.se/
Postat av: spiderchick

Tack snälla för dina varma ord på min blogg, jag blev jätteglad :-) Du skriver alltid så snällt och det värmer jättemycket!



Låter som att du har det tufft just nu, hoppas att det löser sig snart. Eller det gör det, för allt löser sig men det är väldigt tufft, och känns ibland hopplöst när man är mitt i det. Sänder pepp och kramar till dig!



/Moa

2011-12-07 @ 18:40:12
URL: http://spiderchick.nu
Postat av: spiderchick

Nu såg jag din fråga: Jag har kommenterat mycket hos andra, fått länkar och så där. Sen har folk blivit kvar helt enkelt.



:-)

2011-12-07 @ 18:46:03
URL: http://spiderchick.nu
Postat av: Josefine

Du får inte ge upp! Det finns alltid hopp! Du klara mer än du tror och du är INTE värdelös och det finns visst folk som tycker om dig! Jag lovar :) Jobbigt att det känns oroligt med din pojkvän, jag vet hur det känns och det är inte alls kul! Men kom ihåg att om ni gör slut så betyder det inte att ingen tycker om dig. Du är lika bra och värdefull i alla fall! Kram kram och lycka till på tentan!

2011-12-07 @ 19:58:14
URL: http://josseskriver.blogg.se/
Postat av: Josefine

Du är visst bra och värdefull! Säg inte så. Du får inte ge upp! Ibland är det jobbigt men ibland är det också bra och det finns alltid hopp. Det kommer bli bättre :) Jag mår inte heller så bra just nu, men jag vet att det kommer att bli bättre så någon dag igen, kanske imorgon kanske inte, men någon dag händer det :) förstår hur du känner med din pojkvän, jobbigt! :( Förhoppningsvis är det bara just nu han känner sådär, du är en jättebra människa och om han inte ser det är det hans förlust. Kram kram och lycka till på tentan!

2011-12-07 @ 20:01:34
URL: http://josseskriver.blogg.se/
Postat av: L

du är bland de bättre. nej, make that bästa. assjuktmycket bra.

klok, rolig, snäll, snygg, klok och sjukt stark.



helt jäkla cpbra.



(jag använder svär inte om jag inte verkligen vill framhäva något)

och som tidigare sagt, det är hans förlust om det skulle ta slut. det är verkligen hans förlust.

<3

2011-12-08 @ 01:19:15
Postat av: Helena

tack söta rara du. Kraaaam

2011-12-08 @ 07:39:16
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: spiderchick

Tack igen för dina goa ord :-) Nu får du nästan sluta, annars blir jag helt mallig hehe ;-)



kram

2011-12-08 @ 09:33:55
URL: http://spiderchick.nu
Postat av: Bea

Jag vet inte om jag skrivit det tidigare eller inte men jag gillar verkligen din blogg :D ! Är allt bra med dig? får du också jullov snart :D ?

Kram från Bea

2011-12-08 @ 10:26:09
URL: http://svettlukt.se
Postat av: issa - tjejrappare och låtskrivare

önskar dig en trevlig kväll! KRAM

2011-12-08 @ 20:24:10
URL: http://issabellek.blogg.se/
Postat av: jessica

känner igen mig i det du skriver lite.. har med samma fobi men bacillskräck med o de vet jag inte om du har.. har sluppit mycket av min ångest o därför blivit gladare o mer pratsam, pojkvännen som jag haft i 4 år säger att jag spammar o är jobbig.. (ses bara på helgerna så har kontakt via msn osv) känns förjävligt rent ut sagt.. ignorerar även o säger inget till mig. pappa säger med att jag pratar mkt ibland. men skitsamma om mig iaf, men ja.. värdelösorden ekar i huvudet på en.. följer iallafall din blogg nu, fastnat totalt o håller tummarna om att förhållandet o allt fixar sig.. utan kärlek faller man rätt ordentligt alltså.



Stor kram!!

2011-12-08 @ 22:08:52
Postat av: jessica

glömde skriva med att jag tycker du är väldigt stark som gått igenom allt det här o vardagen med oron, som en behandlare i psykiatrin sa en gång till mig.. hjärnan jobbar 2 eller 3 ggr mer än en "normal" när man har den skiten.. inte undra på att man är ledsen ibland!!

2011-12-08 @ 22:10:05
Postat av: Blue Velvet - Vegas mamma

Sv; Ja, det är fruktansvärt jobbigt att behöva tvinga sitt barn till något den inte vill =(

Men gumman då!!! Fortsätt kämpa, alla är bra och värdefulla!!! Och jag håller tummarna för att du snart mår bättre och att pojkvännen inte funderar på att lämna dig!!!!!

2011-12-09 @ 23:59:17
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0