magsjukerisk

Jag är livrädd, förbannade fobi!!! En av tjejerna jag bor med kanske är magsjuk! Antingen det eller så har hon ätit något konstigt. Jag frågade henne ifall hon var magsjuk och då svarade hon att hon inte trodde det, utan trodde att hon råkat få i sig något konstigt. Jahaa...? Vadå något konstigt? Det är inte som att man bara plötsligt råkar käka något mysko? Om man bara har ätit som vanligt så borde man inte ha fått i sig "något konstigt"? Det är mycket mer troligt att hon skulle vara magsjuk ju! Jag läste här om dagen i tidningen att vinterkräksjukan var här. Snacka om att ångesten kröp genom mina ådror när jag läste det. Då blir det på riktigt, innan man har sett den där löpsedeln så går det på något sätt att förtränga lite. Jag vill ha sommar och sol, ljus, värme. Jag skulle kunna tänka mig att vara en flyttfågel faktiskt.
Ta mig bort!! Jag är så utmattad. I morgon ska jag egentligen åka till psykologen, men jag vågar inte. Jag vet att jag verkligen borde åka dit för att utmana min fobi - hur ska jag annars bli frisk - men jag vågar bara inte! Det är så verkligt, det finns faktiskt en risk att jag blivit smittad med magsjuka. Aldrig att jag sätter mig på en buss och åker ifrån allt vad trygghet heter när det finns en risk att jag är magsjuk. Antagligen är den risken inte särskilt hög för en icke-fobiker, men för mig känns den hög.
Jag ska sova hos min pojkvän inatt. Det är i alla fall en liten trygghet, men vad gör jag i morgon? När han åker till skolan, och jag ska till skolan. Tänk om jag blir sjuk i skolan!?! Vad i hela världen skulle jag ta mig till då?
Jag ska till sjukhuset i morgon också, till neurologen. Tänk om jag blir sjuk på vägen dit? I skolan är jag i alla fall i närheten av min pojkvän som skulle kunna komma till min undsättning om jag blev sjuk, men på sjukhuset har jag ingen räddare i nöden. Aiiiihih. Jag hatar det här! Jag vill blunda bort verkligheten, men som vanligt fungerar det inte.

Hjälp....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0