Matlådan och jag


Den klassiska matlådan som iprincip varenda student använder, just den lila också...


Nu när jag har börjat högskolan så kan jag inte längre käka hemma som jag brukar, och att äta ute varje dag skulle bli alldeles för dyrt (och omständigt), alltså så måste jag ha med mig matlåda till skolan! Det vill säga jag kommer tvingas äta rester, som transporterats och förvarats på ett icke spyfobivänligt sätt. Tänk om maten hinner bli gammal och jag blir matförgiftad? Tänk om locket liksom inte var tillräckligt stängt, eller någon råkat glömma kylskåpsdörren öppen så att maten inte förvarats svalt?
Att ha med mig kött i matlåda är jag väldigt oroligt för, det är ju så mycket mer känsligt. Idag hade jag faktiskt med mig kyckling! Jag vågade till och med äta det, hehe. Tur det, för jag var vrålhungrig - kanske var det iof just därför.
Jag tror att jag kommer vänja mig vid att ha med matlåda och äta rester, det är bra, men nu såhär i början så är det jobbigt. Inte bara för att jag är lat och inte orkar fixa ordentliga måltider utan mest för att jag är så orolig för att bli matförgiftad och då spy.
Min kompis stoppade inte ens in sin matlåda i kylskåpet under de tre timmarna vi hade föreläsning! Galning, tänkte jag, men han lever än så länge och mår bra. Om DET går bra så borde det minsann gå bra att käka en matlåda som lagats kvällen innan och legat i kylskåpet nästan hela tiden.

Det är bara att vänja sig! Ibland får man lära sig den hårda vägen... för vad har jag för alternativ? Jag är inte miljonär och jag är människa, vilket innebär att jag blir hungrig och behöver mat. Och nej, en hel skoldag från halv nio till fyra utan lunch är ingen bra idé. Matlådan och jag ska alltså motvilligt försöka bli vänner nu - jag tror dock att det mest är jag som stretar emot.
Jag får väl försöka, som alla uppmanar en att göra, se det positivt i det hela: det är tur att det finns matlådor! Annars hade man ju varit tvungen att ta med maten i plastpåsar...



Kommentarer
Postat av: Blue Velvet

Tyvärr fick vi ingen Vega idag på datumet du gissade på =(

2011-08-31 @ 00:41:27
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Blue Velvet

Känns som jag inte har tålamod längre... Går bara och "känner efter".

2011-08-31 @ 00:52:52
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0