Fem månader sedan


 

Saknar dig!

Jag tänker ofta på min morbror... saknar honom, tycker att det är overkligt att han inte finns mer, tänker på hans barn, mormor, mamma. Det är hemskt. Nu gråter jag inte så fort jag tänker på honom i alla fall, även om jag såklart är ledsen. Vissa situationer får tårarna att trilla, om folk pratar om någon de känner som dött i cancer, eller döden över huvud taget till exempel.
När jag saknar honom eller tänker på det som hänt extra mycket så sätter jag på någon av de låtarna som spelades på begravningen (jag har hans ipod) och ägnar lite tid åt att verkligen sakna och tänka. Det brukar kännas skönt. Ibland kollar jag in på hans facebooksida... där har tiden stannat.

Extra mycket tänker jag på honom en dag som den här, 13e. Då är det exakt ett visst antal månade sedan han dog - varför hakar man upp sig på det? Idag är det exakt fem månader sedan han dog. Så lång tid, men ändå så kort. Det är konstigt det där med tid.

Jag har sparat de senaste smsen jag fick från honom:

"Åh, min goding" En bamsekram får du!!!"
"Det du gör betyder riktigt mycket! Kram!!!"
"Lyxhotell här gumman! Endast 80 kr dygnet"

Det sista skickade han tre dagar innan han dog, humorn, ironin och trots allt den positiva inställningen fanns med in i det sista. Jag är glad för de här smsen, och att jag har sparat dem. Men hur länge kan man spara sådant? När är det dags att "släppa taget"? Jag tror att man väljer det själv, när man är redo.

Vi alla saknar dig något otroligt fina morbror bäver! <3


Ps. Jag får verkligen anstränga mig för att skriva det här om honom istället för till. Han känns mer levande, mer närvarande, om jag skriver till honom... men, det är ju just det, han är inte levande. Jag kan inte låtsas som om det bara vår lång tid sedan vi sågs hur länge som helst.




Kommentarer
Postat av: A Meths

min första reaktion var, oj har det redan gått 5 månader!?

Jag kom ihåg när jag satt här, försökte förstå vad du går igenom, försökte skriva något som kanske kunde trösta, värma eller hjälpa.

Jag tycker du är stark, som idag skriver om honom, det är ett steg åt rätt håll, fast jag tror aldrig saknaden tar slut, och någon stans tror jag det är bra, för ska man inte sakna lite?

Kanske inte sådär så det gör ont, men sådär så man minns, det bra.

Kram

2011-08-13 @ 23:30:29
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: Kajsa

tack så mycket! haha jo det gör det ju typ :)

2011-08-14 @ 13:54:43
URL: http://prbykajsa.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack snälla Alicia för att du ville vara med och bli veckans blogg hos mig :)

Tyvärr föll turen hos någon annan idag, men du får givetvis en ny chans nästa vecka! :)

Kram!

2011-08-14 @ 20:05:01
URL: http://teoretisk.blogg.se/
Postat av: Josefine

KRAM!

2011-08-14 @ 20:39:44
URL: http://josseskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0