Då var jag ensam inatt igen



Inatt ska jag sova ensam hemma igen, gjorde det igår med. Fick en väldig massa ångest igår eftersom ögondropparna jag tar tydligen åkte ner i halsen, via ögonen, och smakade konstigt. Jag var livrädd för att det faktum att det rann ner i magen skulle göra den irriterad och resultera i att jag spydde. Men det hände inte (surprise!). Tillslut lyckades jag somna.
Ikväll har jag också haft ångest eftersom min mage har varit orolig och känts konstig, därför blir det läskigt att sova ensam hemma, men förr eller senare somnar jag väl.
Frågan är om jag ska våga kolla på mensvärktjejen som spyr i direktsändning innan jag går och lägger mig eller inte! Jag vet att det kommer ge mig ångest - det är mörkt, jag är ensam och ska precis gå och lägga mig (dvs kommer säkert drömma om det, och det kommer sätta igång tankarna på vad som kan hända inatt) - med andra ord så är det en väldigt bra övning. Hemskt jobbigt men bra, så jag får väl ta och titta...

Usch vad äckligt läskigt att kolla på det där. Nu sitter jag här med ångest, men förvånansvärt lite faktiskt. Däremot känner jag verkligen att jag vill titta på någonting annat på youtube, något roligt, för att liksom sudda bort det där från näthinnan, men om jag skulle fråga psykologen så skulle det bästa nog vara att i så fall kolla på det en gång till och låta det vara etsat på näthinnan när jag ska somna. Det som är bäst för en är verkligen inte alltid roligt :/

Asså hjälp vad min fobi överreagerar! Jag råkade titta in till en blogg där personen skrev att den hade åkt på någon slags magsjuka och jag blir rädd. Haha. Någon i sverige är magsjuk och jag blir rädd!? Nu tycker jag att min fobi är väldigt fånig, men den får mig att tänka "men tänk om den här personen som blivit magsjuk råkar vara din granne. Det KAN ju faktiskt hända... och varför blir någon magsjuk på sommaren, om den kan bli det så kan du också det!" osv, men fobin: JA, jag kan bli magsjuk på sommaren, jag kommer bli magsjuk i framtiden utan att veta när och det finns alltid någon som är magsjuk just nu. Det är en del av livet, just accept it.

Man kan ju alltid försöka, right? God natt :)

Ps. For your information: Om man söker på bilder på "sova ensam hemma" på google så kommer min blogg upp som de två första resultaten! Min bananflugebild, yeah ;D


Kommentarer
Postat av: Bella

Hej...



Jag brukar oxå bli lite rädd när jag läser på nån blogg lr nåt att nån är magsjuk för att själv ordet är skrämmande men jag har skrivit det så mycket det senaste halvåret typ för att jag har börjat läsa på massa " emetofobibloggar " och fått reda på att det finns ett namn på det som jag lidit av i flera å sånt :/ så det är inte lika farligt längre att skriva " magsjuka " :o)



Man kan bli magsjuk på Sommaren av matförgiftning typ nu i denna månaden när det är "rötmånad" som jag är livrädd för, och har råkat ut för lr hur man ska säga en gång när jag köpte en sockerkaka i en "närbutik" och det var en liten mögelfläck (tror det var det i alla fall)på den och jag var nära på att äta den men jag hann se det, är du inte rädd för att du ska få i dig nåt dåligt när det är " rötmånad " ?!,...



man kan bli sjuk av "förorenat" vatten för att det regnar så in i hellvete och jag är livrädd för att det ska bli nåt sånt dumt med mitt kranvatten :( fy fan säger jag bara jag är helt beroende av vattnet och om jag inte kan tvätta mina händer så som jag brukar då vet jag inte vad jag ska ta mig till :(



/ Ha det gött / Mvh Isabelle

2011-08-20 @ 09:56:33
URL: http://www.mina-jobbiga-tankar.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0