En dusch till!


Oh yeah :)
Nu har jag duschat, och jag är ensam hemma. Det här är väl, andra gången i mitt liv (för att läsa om första gången klicka här)? Det gick faktiskt riktigt bra - ingen panikattack! Det är helt otroligt. Såklart hade jag lite ångest, men inte särskilt farligt. Jag var väldigt orolig innan, men jag är glad att jag utmanade mig själv fastän jag inte riktigt vågade och visade mig själv att jag klarade det, det gick ju bra :D

För att bli frisk så måste man ständigt utmana sig själv - i smått och stort, allt man kan komma på - kämnpa kämpa kämpa med det man tycker är jobbigt, och framför allt: inte ge upp.


Kommentarer
Postat av: Matilda

DU ÄR SÅ DUKTIG!!!!

2011-04-12 @ 13:27:33
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: Josefine

BRA!!:D Om du fortsätter så kommer det till slut inte alls kännas jobbigt när du ska duscha när du är ensam hemma :) Svar: Ja, det tror nog min syster. Jag har aldrig sagt till henne på grund av att jag vill höra det, samtidigt som jag inte vill för får ångest, om du förstår? Jag tog upp det med min psykolog förra gången jag var där faktiskt, men hon sa inte så mycket om det. Jag fick inget riktigt svar liksom. Kan fråga henne nästa gång om jag kommer ihåg. Jag har försökt skriva om min psykologbesök, jag är ändå där en gång per vecka så borde bli oftare jag skriver om det, men jag kommer oftast inte ihåg många detaljer från mötena, jag förstår inte varför. Och ibland pratar vi om saker som inte handlar om fobin, för har varit utsatt för andra saker. Så då vill jag helst inte skriva vad vi pratade om för då handlar det ju inte om fobin, men de gånger det gör det lovar jag att försöka skriva :D Ska dit på fredag. Hur ofta går du på samtal? Jobbigt för dig att behöva åka buss långt varje gång, jag har i alla fall tur, har gångavstånd :) Vad duktig du är som vågade nytta hinken med scarfen! Oftast blir det lättare än man förväntar sig. Det är inte själva grejen i sig som är jobbigast utan det är ju ångesten :/

2011-04-13 @ 12:30:54
URL: http://josseskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0