Det gör ont att sakna


Nu sitter jag här och gråter. Jag saknar min morbror!! Lyssnar på "bridge over trouble water" om och om igen, den spelades på hans begravning. Jag kan inte fatta att han är borta. Varför?
Jag hatar verkligen cancer... Man möts av det överallt känns det som, eller så är det jag som tänker på det så mycket mer nu, men det känns bara som att varannan människa har cancer ju.
Jag vill forska om cancer eller något, jag vill göra något, jag vill inte att fler ska gå samma hemska öde till möte, med smärtsamma behandlingar och allt vad cancer innebär.
Tyvärr är det för sent att hjälpa min morbror, men kanske kan man i framtiden låta andra slippa det lidandet som han fick gå igenom. Jag hoppas verkligen det!

På fredag ska jag träffa mina underbara småkusiner, hans barn: det är nog det bästa sättet jag kan hedra minnet av honom, att vara en bra storkusin för dem. Det gör så otroligt ont i mig att veta att de kommer få växa upp utan sin pappa... jag ska verkligen försöka göra allt jag kan för att finns där för dem. Det är verkligen världens finaste ungar - både på insidan och utsidan - och ja, jag är stolt över att vara deras kusin :) Tack morbror för den gåvan du gav oss alla.


Kommentarer
Postat av: A Meths

att finnas där och ta hand om dina små kusiner är verkligen ett bra sett att hedra dina morbror,

Jag är helt övertygad om att han vara en bra man, med oerhört fina barn, och som du säger, även jag önskar att jag kan göra något, som gör skillnad för andra även om det inte får tillbaka din morbror.



Kram på dig vännen, du är så stark!

2011-04-20 @ 13:17:45
URL: http://meths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0