Trötthet


Haha, jag hade tänkt skriva ett långt inlägg nu ikväll, men jag kom hem så sent så ni får det i morgon när jag åtminstone ser vad jag skriver. Så länge får ni en dikt som beskriver väldigt bra hur jag känner nu.



Sådär trött som aldrig förr

Så att ögonlocken vill falla ner

Gravitationskraften drar i dem

Och hela jag vill falla, nu

 

Trött in i minsta ven och kärl

Så att hjärnan inte kan tänka klart

Ser knappt vart jag går

Snart trillar jag ihop, nu

 

Långsamma andetag

Ett suddigt ljussken, plötsligt

Ett mörker som omsluter mig

Och en värld som försvinner, nu...



Skriven av mig januari 2008


Kommentarer
Postat av: Marie ♥ i väntans tider

Ja precis :) Alla är så olika som människor och det är många som inte har det där behovet att göra allt "själv", t ex ut o resa. Det enda jag kan tänka mig är om man har tänkt att plugga så kanske det är skönare att ha gjort det innan. Inte för att det är omöjligt med barn, men det är ju helt klart en större påfrestning.



Men jag håller med om att det är nu livet börjar på riktigt :)

2011-04-10 @ 15:15:50
URL: http://lifebymarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0