Välkomna

Jag har en fobi och lider av ständig ångest och panikattacker. Jag vet att jag inte är ensam om att ha det såhär, och jag vet att jag gärna skulle vilja få veta hur andra som har det som jag lever sina liv. Så min tanke är att berätta lite om mitt liv, hur det är att leva med en fobi, oron, ångesten, paniken och allt annat som hör till så att den som är intresserad kan få ta del av det. Kanske någon som har det som jag, någon som känner någon som har det såhär eller någon som bara är nyfiken. Ni är välkomna att läsa allihop :) Det ska inte vara tabu att erkänna att man lider av ångest och panikattacker! Vi är många som gör det, och för mig är det en tröst att veta att jag inte är ensam.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag är glad att du kommenterade på min blogg och även lämnade adressen till din blogg! Jag har också letat efter andra bloggar som handlar om ångest, fobier och liknande men det närmaste jag har kommit är bloggar om ätstörningar... Nu ska jag läsa igenom din blogg och sedan lägga till den på bloglovin så att jag inte missar något inlägg! Vill du så skulle jag kunna länka till din blogg på min (när jag orkar ta tag i det där med att skriva nya inlägg) så att du kanske kan komma i kontakt med mina läsare. Vi behöver alla varandra och vi behöver ständigt påminnas om att vi inte är ensamma med våra fobier.

2010-12-27 @ 23:06:07
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: Alicia

Ja om du vill det så får du jättegärna göra det :) men känns ingen stress med det, jag vet precis hur det är att inte orka ta tag i saker :P

Hehe jag har inte skrivit så mycket än, men jag hoppas på att det blir mer med tiden ^^ och att det inte blir så att jag börjar blogga och sen blir det aldrig att jag hinner eller orkar skriva, men tyvärr blir det ju ofta så - särskilt om man inte mår bra eller är stressad.

Tack för kommentarerna! :) Jag tror också att det är väldigt viktigt att påminnas om att vi inte är ensamma med våra fobier, och man är inte knäpp, även om det många gånger känns så...

2010-12-28 @ 02:20:06
Postat av: Nicole

Hej!
Jag kom in på din sida av misstag när jag letade efter en bild till min blogg och TACK för att du delar med dig av din fobi, ångest och oro. Jag lider också av panikattacker, oro, ångest, social fobi + att jag har bipolär sjukdom. Jag vet att jag inte är ensam om ångest etc men det känns alltid skönt att hitta någon annan som går genom samma saker som en själv.
Det blir till att sträckläsa denna bloggen känner jag.
Tack för att du delar med dig.

/Nicole

Svar: Åh, tack för dina ord! Och förlåt för det sena svaret, har missat din kommentar. Är ledsen att du också lider av panikattacker och fobi mm, det är verkligen tufft, men när man börjar bli bättre från det så inser man också hur stark det gör en att ha gått igenom de här hemska sakerna. Hoppas verkligen att du ska få bli bättre från dina problem snart, det gäller att ha tålamod och aldrig ge upp, fortsätta kämpa och vilja ta sig upp. Då kommer man förr eller senare upp, och det är en underbar känsla! Kram!
Alicia (alias)

2013-10-02 @ 19:41:26
URL: http://www.ungobipolar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0