att stå och titta på

Hej.
Knäckte min kompis lösenord igen och lånade hennes dator :)
Just nu är hela gänget på väg ut i snön för att "leka", bygga snögrotta och gå på prommenad. Jag själv är mitt inne i min "torkningsprocess" och kan bara stå och titta på när alla andra klär på sig för att gå ut och ha skoj. Jag vill också gå med ut, slippa stå här kladdig i mitt kladdnattlinne (som jag använder när jag är har smörjt in mig, så att jag slipper gå omkring naken).
Jag måste smörja in mig morgon och kväll (egentligen mer, men det tycker jag blir för mycket. När skulle jag hinna det?), och det tar ca 1 h per smörjningsgång för mig, ca 0,5 h till att smörja och 0,5 att torka. Så när man är på sånna här grejer så är det väldigt jobbigt, dels för att man inte orkar hålla på med massa exktra grejer, men också för att man antingen måste missa någonting kul för att gå iväg och smörja in sig eller gå och lägga sig en timma senare/gå upp en timma tidigare än alla andra. Jag kan ju säga att jag verkligen behöver min sömn, så det är ingen bra idé, men eftersom jag inte vill missa något roligt som händer så blir det att jag går och lägger mig senare än alla. Och de går och lägger sig sent! Dvs, när de är så trötta att de stupar, jag som alltid är trött är så trött att jag bara faller ihop vid den tiden :P Ajaj....
Fast jag är så trött nu så att jag faktiskt har struntat att vara med på deras nattliga aktiviteter för att kunna gå och lägga mig inte på toook för sent i alla fall. Som igår till exempel, då skulle de basta vid två på natten, och basta det kan jag ändå inte göra med mitt eksem eftersom det inte är bra med för varmt (svettas, uuh, deeeet kliar!), så då smorde jag in mig och gick och la mig istället. Mycket duktigt höhö.
Fast, det där med att sova har inte gått så bra de senaste nätterna, det kliar så jag blir tokig! Kanske är det för att jag lägger mig när jag fortfarande är kladdig? Eller för att jag sover på en madrass på golvet och det är dammigt? I dunno, något är det, för jag ligger bara och vrider på mig och kliar hela nätterna. Hoppas jag får sova lite inatt.
Hoppas ni som råkar läsa det här sover gott på nätterna i alla fall :D haha.

Och förresten, idag är det ju sista dagen på det förra nya året! Så GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Du kan absolut lägga till en länk till min blogg, det vore jätteroligt!



Vad arg jag blev nu när jag kollade din blogg, mitt bloglovin har tydligen missat att jag lagt till den så nu har jag missat massor... Ska sätta och läsa igenom inläggen direkt!

2010-12-31 @ 15:21:33
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: Isabel Bonita Från Enköping

Får man undra hur gammal du är ?

2011-01-15 @ 21:31:49
URL: http://isabelhernandez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0